PSCO stara się propagować rozwój zieleni, wszędzie tam, gdzie może ona zaistnieć i wspierać szeroko pojętą kulturę ogrodniczą.
Od lat dba o rozwój wizerunku Stowarzyszenia na rynku polskim, jako instytucji opiniotwórczej w branży. Stale powiększa grono członków, zachęca również wiodących producentów rynku ogrodniczego do satysfakcjonującej współpracy.
Czynnie uczestniczy w najważniejszych w kraju targach i wystawach, patronuje wielu imprezom branżowym w Polsce; raz do roku, podczas Walnego Zgromadzenia swoich członków, organizuje Targi Tradycyjnego Rynku Ogrodniczego, które sprzyjają spotkaniu dostawców z odbiorcami, zacieśnianiu kontaktów biznesowych oraz pozyskaniu przez dostawców satysfakcjonujących zamówień przedsezonowych.
Od lat, nieprzerwanie umacnia swoją rangę i funkcję instytucji wyznaczającej trendy na rynku ogrodniczym, współpracując z ważnymi organizacjami z branży.
Misją PSCO jest krzewienie wiedzy ogrodniczej zarówno w swoim gronie, jak i wśród klientów, a nadrzędnym celem są wspólne działania szkoleniowe, edukacyjne.
PSCO buduje markę Stowarzyszenia kojarzonego z rzetelnymi, świadczącymi profesjonalny serwis centrami ogrodniczymi, do których klient przychodzi po bogaty asortyment
i spotyka się z wyczekiwaniem, otwartością i wyczuleniem na jego potrzeby, gdzie uzyskuje fachowe doradztwo i ciekawe rozwiązania aranżacyjne podążające za światowymi trendami oraz gdzie może uczestniczyć w organizowanych praktycznych warsztatach i pokazach.
PSCO jest członkiem IGCA – International Garden Centre Association.
Magdalena Jarosz-Kulińska (1998-2001),
śp. Leszek Sierszchuła (2001-2004 i 2004-2007),
Leszek Kurowski (2007-2010, 2010-2013, 2013-2016)
Marzena Bartosiewicz (2016-2018)
Mirosław Łakomiec (2018-2025).
Aktualny Prezes – Małgorzata Rosa o PSCO w wywiadzie dla Biznesu Ogrodniczego ( Przeczytaj – PDF)